Workout of the week: Outdoor editie!

Ready to go outside?

Ik heb deze week weer een lekkere outdoor workout voor je klaarstaan. Het enige dat je nodig hebt, is een elastiek, en vier lantaarnpalen!

Stap 1: Zoek een stuk waar vier lantarenpalen staan, en je veilig kunt trainen zonder het verkeer te hinderen.

Dit is hoe het werkt:

Aan de eerste paal maak je je elastiek vast. Elke ronde doe je daar een oefening. (In totaal 6 oefeningen) Na de oefening ren (of loop) je in een steeds sneller tempo naar de laatste paal. De palen gebruik je als marker om van tempo te wisselen. Na de laatste paal jog of loop je rustig terug naar de eerste paal voor de volgende oefening,

Heb je nog geen elastiek? In onze webshop tik je er eentje op de kop voor 9 euro.

Bekijk de onderstaande video, dan laat ik je zien hoe het werkt. Onder de video staan de oefeningen.

Succes!

Als warming up 5 minuten rustig inlopen en bewegen.

Oefening 1 : Palof press zijwaarts staan naar de paal duw met twee handen recht naar voren, bovenlichaam stil houden)

Oefening 2 : Lunge positie row (borst naar de paal gedraaid en  trek je hand naar schouder en draai met je bovenlichaam mee)

Oefening 3 : Chest press (rug naar paal 1 hand in de lus en duw vanaf je borst naar voren)

Oefening 4 : Rear delt fly  (zijwaarts naar paal je verste arm zwaai je naar buiten met je elleboog licht gebogen)

Oefening 5 : Leg abductie ( zijwaarts naar paal verste voet in de lus duw je been schuin naar achter bij je vandaan)

Oefening 6 : Leg adductie ( zijwaarts naar paal, been dat dicht bij de paal is in de lus en vanuit spreidstand je been naar je andere been trekken)

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top