Trainen in de speeltuin!

In de sportschool trainen is helaas geen optie tijdens de lockdown, maar er zijn natuurlijk goede alternatieven te bedenken. Zelf vind ik het heerlijk om buiten te trainen. Er zijn altijd zat plekken waar je een leuke workout kunt doen. 

Met de heerlijke frisse lucht die er dit weekend aan zit te komen (zacht uitgedrukt), heb ik de volgende uitdaging voor je:

Zoek een speeltuin bij je in de buurt, en doe de volgende workout met me mee!

Let wel op voor gladheid natuurlijk!

Voorbereiding

  • Stel een interval timer op je telefoon in op 40 sec. werk en 20 sec. rust voor 24 sets.
  • Doe een warming up van 5 min waarin je squats lunges, arm rotaties en jumping-jacks maakt
  • Je kan twee of zelfs drie rondjes oefeningen doen en tussen de ronden een paar minuten joggen, je totale training duurt dan 24 tot 35 minuten

De oefeningen

Voor de oefeningen kan je kiezen uit verschillende moeilijkheidsvariaties. Hieronder staan ze van makkelijk naar moeilijk.

    1. Benen : op af stap , op stap af sprong, op en af springend.
    2. Borst : Push-up op ophoging, Push-up op knieen, push-up op tenen, Push-up met hand afzet (Plyo)
    3. Rug/armen : aan schommel/paal rows, eventueel met 1 hand vast.
    4. Core : Mountainclimbers: stappend, springend, schuin of 1 voet naast je hand aan de buitenkant.
    5. Armen : Dippen op een bankje met je handen en eventueel met de benen gestrekt.
    6. Benen : Lunges basis: lunge om en om naar voren stappen, of naar voren en met zelfde been naar achter , focus op laag blijven.
    7. Core : Plank basis , eventueel plankjacks.
    8. Burpees : Optioneel met push-up. 

Tips

  • Te warm of te koud gekleed? Als je net naar buiten stapt, moet het lekker fris voelen, op het moment dat je gaat bewegen krijg je het dan vanzelf warm genoeg.
  • Een paar handschoenen is raadzaam. Niet alleen voor de kou maar ook ter bescherming van je handen voor rommel op de grond.
  • Petje op je hoofd, de meeste warmte verlies je via je hoofd.
  • Bij veel wind een jasje met windbescherming.
  • Stel van te voren je timer in en zorg ervoor dat je telefoon genoeg opgeladen is.
  • Spreek met jezelf af van te voren hoeveel rondes je minimaal gaat doen.
  • Met een trainingsmaatje is het nog leuker.
  • Kijk op de webshop van Allround voor een elastiek voor de volgende outdoor workout.
  • Als je dit een lekkere manier vindt van trainen dan is de Hitt and Running ook vast iets voor jou.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top