-door Marc Bonte
Ook zo genoten van de Olympische Spelen deze zomer? Heb jij er ooit wel eens bij stil gestaan waarom er vijf ringen in het logo zitten van de Olympische Spelen? Het is bedacht door Pierre de Coubertin en ze vertegenwoordigen de vijf continenten op onze wereld.
Het trok voor mij wel een mooie parallel met het project waar we met Allround al een tijdje achter de schermen aan werken. We zijn het afgelopen jaar namelijk druk bezig geweest met het ontwerp van een vernieuwde huisstijl, en een nieuw logo dat past bij alles waar we voor staan.
Het logo van Sportcenter Allround is sinds 1991 al meermaals veranderd, om te omvatten waar we voor stonden als bedrijf. Even een korte terugblik.
Fitline
Allround Rijksstraatweg
In 1995 verhuisden we met zo’n 250 leden naar een nieuwe en grotere locatie aan de Rijksstraatweg in Den Hoorn. Een voormalige palletfabriek aan de Rijksstraatweg werd met veel bezieling omgebouwd tot een modern fitnessbedrijf. De oude loods bood naast de conventionele fitnessapparatuur, ruimte voor hippe groepslessen zoals Steps, Aerobics en Callanetics, met uiteraard nog steeds de mens centraal in het logo.
Sportcenter Allround
In 2008 werd de eerste paal geslagen van ons huidige pand: een speciaal ontwikkeld centrum voor het ‘nieuwe sporten’ met behoud van het oude gezellige en dorpse karakter als ultieme inzet. Door de jaren heen is de kleur en stijl steeds enigszins met zijn tijd meegegaan. Toen we in 2009 definitief introkken, is de kleur naar groen aangepast om zo ook het duurzame karakter wat we nastreven te vertolken.
Coming up: Nieuw Logo + Huisstijl
Het is nu ook weer tijd om het oude logo af te lossen. Eerder dit jaar kwamen we met het team samen in de Ardennen om met z’n allen te kijken naar wie we zijn en wat onze identiteit als bedrijf is. Bij het ontwerp van ons nieuwe logo zijn we uitgegaan van 6 ringen (cirkels) die staan voor de ruimtes waar je kunt sporten: namelijk Studios Power, Body & Mind, Allround, Cycle, en Strength en de Fitness Only. In het midden zie je nog een zevende ring die staat voor ons team en onze kernwaarden: innovatie, gezellig, passie en betrokken.
Dat én het poppetje én de kleur groen erbij moesten blijven stond buiten kijf, alhoewel beiden best wat krachtiger en trotser mochten zijn. En natuurlijk mag Feeling Good als slogan ook niet ontbreken.
Naast de vernieuwing van ons logo zijn we achter de schermen druk bezig met de vernieuwing van onze website en zijn we onze content kalender al flink aan het vullen met onze nieuwe kleuren en huisstijl.
Het uiteindelijke resultaat houden we nog even geheim want op zaterdag 5 oktober om 11.30 uur is de officiële onthulling van ons nieuwe logo op de voorgevel!
De eerste 100 aanmeldingen ontvangen een leuk presentje. Wij hopen dat je er bij 5 oktober bij bent. Meld je aan als dit niet wil missen en een cadeautje in ontvangst wil nemen!